Artículos de Revista
-
The changing governance of education: a comparative political economy perspective on hybridity
This paper explores the changing governance of education in two distinct contexts: England and Peru. While there are major differences between these two cases, the paper argues that a common agenda can be identified where an increasing degree of organizational hybridity is patent—where the traditionally distinct goals and rationales of public and private sectors are […]
-
Medios de comunicación, contenidos y comportamiento: algunos énfasis sobre la inclusión financiera
Este documento resume la literatura reciente sobre el rol de los medios de comunicación en el comportamiento social, haciendo particular énfasis en contenidos de inclusión social. El objetivo es crear consciencia sobre el importante rol que herramientas aparentemente “cotidianas” pueden tener sobre el cambio social, al ser empleadas de manera proactiva y positiva por hacedores […]
-
The relationship between socioeconomic status at age one, opportunities to learn and achievement in mathematics in fourth grade in Peru
Utilizando información longitudinal de Young Lives para Perú, se explora la relación entre el NSE medido desde el primer año de edad, las oportunidades de aprendizaje y los logros de aprendizaje en matemáticas 10 años después.
-
The incidence of social spending and taxes in Peru
Para estimar los efectos de la política fiscal sobre la pobreza y la desigualdad en Perú se utiliza un análisis estándar de incidencia de impuestos y prestaciones. Los resultados sugieren que el grado de reducción de la desigualdad y la pobreza inducido por la política fiscal peruana es pequeño. Este resultado se asocia a un […]
-
Places for Place-Based Policy
Place-based policy is both ubiquitous and widely criticised. The conventional economic case against place-targeted interventions is strong, relegating its application to a narrow range of cases of immobile labour resources, market imperfections and/or other externalities. However, both internationally and domestically, equity considerations lead to policies and programmes for disadvantaged regions and their populations. Budget constraints […]
-
Getting teachers back to the classroom: a systematic review on what works to improve teacher attendance in developing countries
This article reports on a systematic review of research on the effectiveness of interventions aimed at increasing teacher attendance in developing countries. After a comprehensive search process, nine studies met the inclusion criteria. Pooled effects sizes of included studies were estimated (with the exception of three studies that had unavailable information to calculate their effect […]
-
Impacto económico de la desnutrición crónica, aguda y global en el Perú
Se estimó el impacto económico de la desnutrición infantil en dos horizontes temporales (incidental retrospectiva y prospectiva) para 2011, considerando los costos asociados a la desnutrición en salud, educación y productividad para la economía peruana.