Publicaciones
-
An Assessment of the Young Lives Sampling Approach in Peru
The objectives of this report are to describe the first round sample and the sampling design of Young Lives in Peru, and to derive appropriate sampling weights needed to use the data.
-
The governance, administration and control of primary education
In this report a detailed description of the current state of educational governance, administration and control will be presented.
-
Post-structuralism, realism and the question of knowledge in educational sociology: a Derridian critique of social realism in education
This article engages with a current debate in the sociology of educational knowledge which seeks to dispel the alleged relativism of social constructivist influences in education.
-
The school governance study
This study analysed the policy and research literature relevant to school governing. It carried out 43 in-depth interviews with key stakeholders, undertook a large scale random on-line survey of over 5000 school governors and elicited the views of 42 headteachers.
-
La gestión escolar en el marco de la autonomía: una mirada desde el cotidiano a cinco instituciones educativas estatales de Lima
El presente artículo reúne las principales conclusiones de uno de los capítulos del Estudio Cualitativo de Carácter Etnográfico realizado por la Unidad de Medición de la Calidad Educativa (UMC) del Ministerio de Educación. Dicho estudio incluyó a cinco escuelas estatales de nivel primaria en zonas urbano marginales de Lima Metropolitana, y tuvo como objetivo comprender […]
-
Factores asociados al rendimiento escolar y sus implicancias para la política educativa del Perú
El documento está organizado en tres secciones además de esta introducción. En la primera se hace una breve revisión de las características y principales resultados de las evaluaciones nacionales del rendimiento estudiantil llevadas a cabo en nuestro país, y se presenta el modelo de análisis que subyace a los estudios de factores asociados al rendimiento […]
-
Promoting educational reforms in weak states: the case of radical discontinuity in Peru
The present article explores the making of education policies in weak states, particularly in the context of developing nations and in view of the increasing influence of international organisations, such as the World Bank, in definition of education reform agendas