Book
-
The dynamics of the Peruvian labor market: job creation and destruction and destruction of jobs and worker flows
Peruvian labor analysis has focused mainly on its static dimension. Thus, the focus has been on indicators such as the number of jobs generated; unemployment, occupation or participation rates; job allocation by sector or formality, of unemployment, occupation or participation; the allocation of work according to sectors or formality condition. These indicators provide a view […]
-
El acompañamiento pedagógico como estrategia de formación docente en servicio: reflexiones para el contexto peruano
In agreement with the team of the Office for Teacher Training in Service (DIFODS) of the Ministry of Education (MINEDU), this document contributes to the construction of the institutional theoretical reference that supports the ministerial commitment to the pedagogical support as the main strategy formative The document has allowed aligning approaches, supporting them in the light of international […]
-
Violencias contra las Mujeres: La necesidad de un doble plural
Peru is among the countries with the greatest violence against women in the world. According to official figures, seven out of ten women in our country have suffered psychological, physical and / or sexual violence from their partner at some time in their life. This proportion conceals a complex reality that needs to be revealed: […]
-
El fenómeno ECE y sus efectos en las prácticas docentes
Se ha discutido mucho sobre la importancia de la Evaluación Censal de Estudiantes (ECE), a la luz de la cadena de efectos deseados y no deseados que ha generado, incluyendo algunos supuestos efectos perversos de la misma. Fundados o no, los temores a un enfoque reducido de los aprendizajes —incluyendo algunos de mucha importancia para […]
-
Diálogos ciudadanos por la educación: recursos y aprendizajes
FORGE diseñó los diálogos ciudadanos por la educación (DCE) para promover la participación ciudadana, apostando a fortalecer las capacidades de las organizaciones de la sociedad civil para participar en el debate público sobre educación y vigilar la elaboración e implementación de políticas educativas. Los DCE aportan al ejercicio ciudadano de participar y deliberar sobre un […]
-
Crecimiento, desigualdad y los retos para la sostenibilidad en un escenario post-boom en la región andina
El progreso en términos de desarrollo humano, i.e. la mejora de indicadores de educación, salud e ingresos económicos, ha sido extremadamente lento en los países de la región andina. Sin embargo, en las últimas dos décadas (desde el comienzo del año 2000) la región experimentó una fase de auge económico resultante de un boom en […]
-
Programa Internacional para la Evaluación de los Estudiantes PISA 2015
El presente informe nacional analiza los resultados principales de PISA 2015 para nuestro país, tomando en cuenta nuestra realidad y contexto. La información brindada es muy valiosa para apoyar los esfuerzos que se realizan con el fin de alcanzar una educación de calidad para todos.
-
Sepia XVII. Perú: el problema agrario en debate
TEMA I. CADENAS DE VALOR Y SUS CONSECUENCIAS PARA EL DESARROLLO RURAL PONENCIA DE BALANCE En los márgenes del boom agroexportador: articulación de los pequeños productores a las cadenas de valor globales Héctor Paredes y Ricardo Fort ARTÍCULOS DE INVESTIGACIÓN Cadenas de valor agrícolas y su impacto sobre los ingresos de medianos y pequeños productores: evidencia […]
-
OECD Reviews of school resources: Colombia 2018
This country review report offers an independent analysis of major issues facing the use of school resources in Colombia from an international perspective. It provides a description of national policies, an analysis of strengths and challenges, and a proposal of possible future approaches. The analysis focuses on the funding of school education, the provision of […]
-
¿Qué hemos aprendido del estudio longitudinal Niños del Milenio? Síntesis de hallazgos
The Young Lives Peru Country Report presents a summary of the main findings that emerge from analysing the Young Lives data from Peru across a longitudinal study following two cohorts of children in various situations from remote rural areas to urban communities, as a component of a larger multicountry project. The study relates conditions early […]