Publications
-
Quality of life in urban neighborhoods in Metropolitan Lima, Peru
This paper presents the results of the estimations of a quality of life (QoL) index focusing on three dimensions: individual factors, urban factors, and civil society. The study was mainly based on information collected through a survey applied in three districts of Lima: La Victoria, Los Olivos and Villa El Salvador. These districts are relatively […]
-
Titling, credit constraints, and rental markets in rural Peru: exploring channels and conditioned impacts
This paper constructs a baseline and pursues an overall impact evaluation of the PETT (Programa Especial de Titulación de Tierras), an ambitious rural titling program created in Peru in 1992.
-
Reaching the MDGs: an international perspective
The Millennium Development Goals (MDGs) reached their half-way mark in 2007 amidst both disappointment and hope: although progress on the goals had been limited, particularly in the world’s poorer countries, there was still sufficient time left to accelerate the proce
-
Asistencia docente y rendimiento escolar: el caso del Programa META
Impacto y efecto del programa de incentivos META implementado por el Ministerio de Educación para incrementar la asistencia diaria y la permanencia en clase de los docentes en algunas zonas rurales del Perú.
-
Diagnóstico de los organismos intermedios del sistema educativo peruano: un estudio de casos de las Unidades de Gestión Educativa Local – UGEL
Sorry, this entry is only available in European Spanish.
-
Educación superior en el Perú: tendencias de la demanda y la oferta
En el año 2005 postularon 584 mil jóvenes a las universidades e institutos superiores de formación artística, pedagógica y tecnológica del país, de los cuales ingresaron 370 mil. Ese mismo año, las universidades tuvieron una matrícula de 559 mil estudiantes mientras que en los institutos superiores la matrícula fue de 385 mil estudiantes. El país […]
-
Asistencia y deserción en escuelas secundarias rurales del Perú
The general objective of this study is to identify the determinants of the decision to attend (or drop out of) secondary school in rural areas by considering aspects of both supply and demand. To this end, the study uses as a source of information surveys applied to young students and dropouts from secondary education in […]
-
The impact of fair trade certification on coffee producers in Peru
This study presents important empirical evidence to understand the effects of FT certification on coffee farmers in the center region of Peru.
-
The impact of fair trade on banana producers in northern Peru
This study provides one of the first detailed analyses of the impact of FT banana certification at the household level.
-
Análisis de programas, procesos y resultados educativos en el Perú: contribuciones empíricas para el debate
Esta selección de trabajos es una excelente oportunidad para mostrar cómo la investigación educativa peruana ha venido analizando temas de gran relevancia en el contexto de la política educativa actual.