Publications
-
Medición del desarrollo infantil en América Latina: construyendo una agenda regional
Este documento fue escrito en base a las discusiones que tuvieron lugar en el Seminario sobre Medición del Desarrollo Infantil en Lima del 20 al 22 de septiembre de 2016, organizado por el Diálogo Interamericano, GRADE y el Banco Mundial, con el apoyo de CAF – Banco de Desarrollo de América Latina, la Fundación Baltazar […]
-
The Evolution of Collective Land Tenure Regimes in Pastoralist Societies: Lessons from Andean Countries
This paper analyses how land tenure regimes of pastoralist societies living in the Andean altiplano have transformed over the last 50 years. It also discusses the implications of these transformations for the sustainability of resource management in these areas. Building on the framework proposed by Schlager and Ostrom (1992), this study employs a historical institutional analysis […]
-
Sistematización: la experiencia del Minedu en la capacitación a servidores públicos durante el periodo 2012-2016: aprendizajes y buenas prácticas
La presente sistematización describe y analiza la experiencia de gestión de la capacitación a servidores públicos del Ministerio de Educación (Minedu), llevada a cabo desde una perspectiva del desarrollo de capacidades, en el marco de la modernización de la gestión educativa y de la implementación del Plan de Desarrollo de las Personas (PDP) de ese […]
-
Understanding Children´s Experiences of Violence in Peru: Evidence from Young Lives
This paper describes children’s experiences of violence at home in Peru, using a lifecourse approach. Violence against children at home tended to increase with age, as children took on more chores (especially in rural areas), and spent more time away from home (in some cases, in urban areas). The chances of being hit by parents […]
-
Balance y panorama de cuatro programas de educación básica: Acompañamiento Pedagógico, Colegios de Alto Rendimiento, Educación Intercultural Bilingüe y Jornada Escolar Completa
El 19 y 20 de mayo del 2016, en pleno proceso electoral nacional conducente a la segunda vuelta, el Consejo Nacional de Educación organizó un conversatorio sobre cuatro de las políticas y programas en educación básica que mayor atención y recursos recibieron durante el período de gobierno 2011-2016: Jornada Escolar Completa (JEC), Acompañamiento y Soporte Pedagógico, […]
-
¿Saliendo del agro? Empleo no agropecuario, conectividad y dinamismo rural en el Perú (1994-2012)
El estudio analiza las condiciones económicas y geográficas que determinan la relación entre la dotación de activos públicos en conectividad rural (caminos y telecomunicaciones) y los cambios observados en el empleo no agropecuario que ha caracterizado al dinamismo rural de las últimas dos décadas. Se analiza el impacto de cuatro condiciones: variables de contexto regional […]
-
Introduction to the special section on pathways underlying the impact of economic inequality on children’s development
A special section of the International Journal of Behavioral Development devoted to the topic of pathways underlying the impact of economic inequality on children’s development.
-
More than poverty: Pathways from economic inequality to reduced developmental potential
Studies from both high and low-middle income (LAMI) countries have documented how being reared in poverty is linked to compromised child development. Links between poverty and development are mediated by the timing and extent of exposure to both risk factors nested under poverty and to protective influences which can attenuate the impact of risk. While […]
-
Understanding teenage fertility, cohabitation, and marriage: the case of Peru
Sorry, this entry is only available in European Spanish.