Publications
-
Contribuyendo a la mejora de la educación desde la gestión municipal
El objetivo general del análisis y la presentación de las experiencias en el presente texto es por lo tanto, visibilizar estas experiencias territoriales, impulsadas desde los gobiernos locales, y de la sociedad educativa, para que sean un referente para otras municipalidades en el proceso de contribuir a brindar una atención de calidad e integral a […]
-
Gestión educativa descentralizada con enfoque territorial Balance 2011 – 2015
El balance advierte la carencia de un ente conductor del proceso de descentralización a nivel país, así como de una ruta clara de implementación ante el debilitamiento de la Secretaría Nacional de Descentralización y la no aprobación del Plan Nacional de Descentralización, propuesto en el 2012 por PCM. Asimismo, la falta de una instancia de […]
-
Evaluación del uso de los informes de la Evaluación Censal de Estudiantes en la escuela. Resumen ejecutivo
El presente texto resume el estudio cualitativo del uso que se proporciona en la escuela a los informes de la Evaluación Censal de Estudiantes (ECE). Dicho estudio tuvo lugar en el marco del Proyecto de Fortalecimiento de la Gestión Educativa (FORGE), en coordinación con la Unidad de Medición de la Calidad de los Aprendizaje del […]
-
Estado de la educación en el Perú: análisis y perspectivas de la educación básica
Este informe —un esfuerzo destinado a presentar un panorama de la situación educativa del país al 2016— es el primero de su naturaleza elaborado en el Perú. Ofrece una mirada de largo plazo que brinda elementos para entender la situación presente, así como documentación sistemática de información dispersa y a menudo difícil de consultar. ÍNDICE […]
-
Vocational and business training to improve women’s labour market outcomes in low- and middle-income countries: a systematic review
This Campbell systematic review examines the impact of vocational and business training targeted at women in low- and middle-income countries. The review summarises evidence from thirty-five quantitative studies with an experimental or quasi-experimental design. The review summarises the impact of 30 interventions, containing data from over 80,000 women. The qualitative narrative meta-synthesis includes findings from […]
-
Transiciones inciertas: una mirada a los jóvenes de contextos urbanos vulnerables de Lima
En línea con la literatura que concibe a la juventud como un proceso de transición que se desarrolla en un contexto económico, social y político particular que configura trayectorias diferenciadas, este estudio analiza las principales barreras y oportunidades con que se encuentran los jóvenes peruanos de contextos urbanos vulnerables en su paso a la adultez. […]
-
Understanding the Role of the Couple in Key Decisions and Actions of the Female Entrepreneur in Peru
For this study, the author analyzed two variants of the question about the extent to which women evidence agency: women’s participation in making key business decisions and men’s participation in carrying out household chores in urban Peru. The objective of the analysis was to understand in a better way the relationship between women entrepreneurs and their […]
-
Urbanization Patterns, Social Interactions and Female Voting in Rural Paraguay
Researchers use a field experiment to evaluate the impact of two informational get-out-the-vote (GOTV) campaigns to boost female electoral participation in Paraguay. They find that public rallies have no effect either on registration or on voter turnout in the 2013 presidential elections. However, households that received door-to-door (D2D) treatment are 4.6 percentage points more likely to vote. […]
-
Maternal group participation and child nutritional status in Peru
Using data from the Peruvian sample of the Young Lives study, this paper investigates the association between maternal group participation and child nutritional status at the ages of 1 and 5 years. This study finds that the relationship between child nutrition and maternal group participation depends on the level of maternal education. In fact, maternal […]
-
Do Dreams Come True? Aspirations and Educational Attainments of Ethiopian Boys and Girls
Authors use unique individual-level panel data from Ethiopia to investigate the role of aspirations for human-capital investments. More specifically, they investigate how parental and children’s aspirations form and document the relation between early aspirations and educational attainment at the age of 15 and 19. Researchers find that aspirations are predictive of the number of year of schooling completed upon controlling […]