Publications of Education and learning
-
Measuring the impact of covid-19 on children under the age of six in Latin America
Although in medical terms children are not considered a high-risk group for Covid-19, the impact of the pandemic on them is significant, especially among those who were already vulnerable before the crisis. Because of this, in different regions of the world – including Latin America and the Caribbean – the need was identified to implement […]
-
¿Cuántos cuadraditos caben? Estrategias didácticas para la pedagogía multigrado en matemáticas
Hace algunos años, las autoras (Tatiana Mendoza y Elsie Rockwell) recibieron una invitación de las autoridades educativas del estado de Tlaxcala, México, para ofrecer un curso-taller a docentes multigrado con el fin de generar con ellos propuestas de estrategias didácticas multigrado. El proyecto implicó un arduo trabajo conjunto entre cinco especialistas en didáctica de lengua […]
-
Evaluation of the design and implementation of high performance schools – COAR
This report shows the results of the Evaluation of the Design and Implementation of High Performance Schools (COAR), a service model implemented by the Ministry of Education of Peru in 22 regions of the country.
-
Didáctica multigrado: Un modelo integrador de organización de contenidos
En el artículo anterior sobre didáctica multigrado se abordaban los conceptos y principios que rigen en el campo de esta didáctica específica que, de modo transversal, está presente en diversos niveles educativos y áreas de conocimiento, aunque es en la escuela rural multigrado donde este modelo tiene mayor poder explicativo y prescriptivo. En este segundo […]
-
La situación educativa de las niñas, niños y adolescentes afroperuanos: una mirada al acceso, resultados y entornos educativos
One of the main barriers in our country (and in others countries) to portraying the socioeconomic situation of the Afro-descendant population is the lack of information disaggregated by ethnic group. This article presents the educational situation of Afro-Peruvian girls, boys, and adolescents and provides recommendations to continue developing studies that allow information to be disaggregated […]
-
COVID-19 Could Reverse Two Decades of Progress: Emerging Policy Recommendations to Support Young People in Developing Countries
New research from the Young Lives COVID-19 phone survey in Ethiopia, India, Peru, and Vietnam paints a worrying picture of how the economic and social impact of COVID-19 lockdowns and related restrictions could not only halt progress made over the last two generations, but could also reverse life chances and entrench existing inequalities for many […]
-
Las pedagogías invisibles de género en escuelas multigrado rurales Análisis de prácticas pedagógicas
Este informe presenta los hallazgos del procesamiento y análisis de la información recolectada en el estudio realizado por el proyecto CREER en Cajamarca, Piura y Loreto durante el segundo semestre del año escolar 2019. El objetivo de este estudio era hacer un análisis de género de las prácticas pedagógicas de un conjunto de escuelas multigrado […]
-
La educación multigrado: debates, problemas y perspectivas
En el mundo rural, el rostro de la educación peruana es la escuela multigrado. Por esta razón, el proyecto CREER tiene como objetivo mejorar los aprendizajes y las condiciones de bienestar en las escuelas rurales multigrado primarias castellanohablantes del Perú. En este marco se inscribe el presente documento, elaborado por Liliana Miranda, que busca ofrecer […]
-
The value of redistribution: Natural resources and the formation of human capital under weak institutions
Researchers exploit time and spatial variation generated by the commodities boom to measure the effect of natural resources on human capital formation in Peru, a country with low governance indicators. Combining testscores from over two million students and district-level administrative data of mining taxes redistributed to localgovernments, they find sizable effects on student learning from […]