Marjorie Chinen
PhD in Education with emphasis on Advanced Quantitative Methods in Social Research Methodology - University of California
mchinen@grade.org.pe
Marjorie is a Ph.D. in Education with emphasis on Advanced Quantitative Methods in Social Research Methodology from the University of California, Los Angeles (UCLA).
She has over 15 years of experience in project management, technical assistance, research and fieldwork in international development. She has led multiple projects in different areas of education, and designed and implemented rigorous mixed-method impact evaluations. Her areas of interest are early childhood, primary education, women’s and gender studies.
She has worked at GRADE as Research Assistant in the area of education and she is currently a Senior Consultant and Education Expert and an External Affiliated Researcher at GRADE.
Publications
-
Vocational and business training to improve women’s labour market outcomes in low- and middle-income countries: a systematic review
2018 Marjorie Chinen, Thomas de Hoop, Lorena Alcazar, Maria Balarin, Josh Sennett, Julian Mezarina
This Campbell systematic review examines the impact of vocational and business training targeted at women in low- and middle-income countries. The review summarises evidence from thirty-five quantitative studies with an experimental or quasi-experimental design. The review summarises the impact of 30 interventions, containing data from over 80,000 women. The qualitative narrative meta-synthesis includes findings from […]
-
JournalJournal on Education in Emergencies
Can Teacher Training Programs Influence Gender Norms? Mixed-Methods Experimental Evidence from Northern Uganda
2017 Marjorie Chinen, Andrea Coombes, Thomas De Hoop, Rosa Castro-Zarzur, Mohammed Elmeski
This mixed-methods cluster-randomized controlled trial examines the impact of a teacher-training program that aimed to promote positive gender socialization in the conflict-affected region of Karamoja, Uganda. The theory of change suggests that the education system and teachers can play critical roles in promoting positive gender roles and gender equality, which has important implications for peacebuilding. […]
-
Evaluación de impacto del programa de soporte pedagógico del Ministerio de Educación del Perú
Marjorie Chinen, Juan Bonilla
La evaluación de la intervención de Soporte Pedagógico se llevó acabo con financiamiento del Proyecto Fortalecimiento de la Gestión de la Educación en el Perú (FORGE). Soporte Pedagógico (SP), implementado por la Dirección de Educación Primaria del Ministerio de Educación del Perú, es una intervención que busca mejorar las condiciones en el ámbito educativo que […]
-
Evaluación de impacto del programa de soporte pedagógico del Ministerio de Educación del Perú
2017 Marjorie Chinen, Juan Bonilla
Soporte Pedagógico, implementado por la Dirección de Educación Primaria del Ministerio de Educación del Perú, es una intervención que busca mejorar las condiciones en el ámbito educativo que permiten disminuir el atraso escolar y mejorar los niveles de los logros de aprendizajes esperados en las áreas de comunicación, matemática, ciencia y ambiente, y personal social. […]
-
Impacto educativo de un programa de desayunos escolares en escuelas rurales del Perú
2001 Santiago Cueto, Marjorie Chinen
El presente documento de trabajo pretende presentar y analizar los datos de la evaluación del impacto educativo de un programa de desayunos escolares en escuelas rurales de la zona altoandina del Perú.
-
Vocational and business training to improve women’s labour market outcomes in low- and middle-income countries: a systematic review
2018 Marjorie Chinen, Thomas de Hoop, Lorena Alcazar, Maria Balarin, Josh Sennett, Julian Mezarina
This Campbell systematic review examines the impact of vocational and business training targeted at women in low- and middle-income countries. The review summarises evidence from thirty-five quantitative studies with an experimental or quasi-experimental design. The review summarises the impact of 30 interventions, containing data from over 80,000 women. The qualitative narrative meta-synthesis includes findings from […]
-
Evaluación de impacto del programa de soporte pedagógico del Ministerio de Educación del Perú
Marjorie Chinen, Juan Bonilla
La evaluación de la intervención de Soporte Pedagógico se llevó acabo con financiamiento del Proyecto Fortalecimiento de la Gestión de la Educación en el Perú (FORGE). Soporte Pedagógico (SP), implementado por la Dirección de Educación Primaria del Ministerio de Educación del Perú, es una intervención que busca mejorar las condiciones en el ámbito educativo que […]
-
Evaluación de impacto del programa de soporte pedagógico del Ministerio de Educación del Perú
2017 Marjorie Chinen, Juan Bonilla
Soporte Pedagógico, implementado por la Dirección de Educación Primaria del Ministerio de Educación del Perú, es una intervención que busca mejorar las condiciones en el ámbito educativo que permiten disminuir el atraso escolar y mejorar los niveles de los logros de aprendizajes esperados en las áreas de comunicación, matemática, ciencia y ambiente, y personal social. […]
-
Impacto educativo de un programa de desayunos escolares en escuelas rurales del Perú
2001 Santiago Cueto, Marjorie Chinen
El presente documento de trabajo pretende presentar y analizar los datos de la evaluación del impacto educativo de un programa de desayunos escolares en escuelas rurales de la zona altoandina del Perú.
-
JournalJournal on Education in Emergencies
Can Teacher Training Programs Influence Gender Norms? Mixed-Methods Experimental Evidence from Northern Uganda
2017 Marjorie Chinen, Andrea Coombes, Thomas De Hoop, Rosa Castro-Zarzur, Mohammed Elmeski
This mixed-methods cluster-randomized controlled trial examines the impact of a teacher-training program that aimed to promote positive gender socialization in the conflict-affected region of Karamoja, Uganda. The theory of change suggests that the education system and teachers can play critical roles in promoting positive gender roles and gender equality, which has important implications for peacebuilding. […]
No se han encontrado publicaciones de Marjorie Chinen en la categoría Chapter in Book
No se han encontrado publicaciones de Marjorie Chinen en la categoría Policy brief
No se han encontrado publicaciones de Marjorie Chinen en la categoría Book
No se han encontrado publicaciones de Marjorie Chinen en la categoría Mimeo
Projects
Media
No se han encontrado novedades de Marjorie Chinen en la categoría Opinion Article
No se han encontrado novedades de Marjorie Chinen en la categoría Comment
No se han encontrado novedades de Marjorie Chinen en la categoría Interview
No se han encontrado novedades de Marjorie Chinen en la categoría Reference